برافراشته شدن پرچم دانشگاه صنعتی بیرجند بر فراز قله هزارمسجد توسط عضو هیأت علمی گروه مهندسی مکانیک
به گزارش روابطعمومی دانشگاه صنعتی بیرجند، آقای دکتر حامد خسروی بیژائم، عضو هیأت علمی گروه مهندسی مکانیک و مدیر گروه مهندسی انرژی دانشگاه، روز چهارشنبه ۷ خردادماه ۱۴۰۵ موفق به صعود قله هزارمسجد شدند و پرچم دانشگاه صنعتی بیرجند را بر فراز این قله برافراشتند.
قله هزارمسجد با ارتفاعی بیش از ۳۱۰۰ متر، بلندترین نقطه رشتهکوه هزارمسجد در شمال استان خراسان رضوی به شمار میرود. این رشتهکوه که از مهمترین عوارض طبیعی شمال شرق ایران محسوب میشود، به دلیل شرایط اقلیمی خاص، چشماندازهای طبیعی کمنظیر و مسیرهای کوهپیمایی متنوع، همواره مورد توجه کوهنوردان و علاقهمندان به طبیعت بوده است.
دکتر خسروی بیژائم که علاوه بر فعالیتهای آموزشی و پژوهشی، سابقه حضور در برنامههای مختلف ورزشی و طبیعتگردی را نیز در کارنامه داردند، در این صعود پرافتخار، پرچم دانشگاه صنعتی بیرجند را به همراه خود حمل کرده و بر فراز قله به اهتزاز درآوردند. این اقدام در راستای ترویج فرهنگ نشاط، پویایی، تلاش مستمر و توجه به سلامت جسم و روح در کنار فعالیتهای علمی و دانشگاهی صورت گرفت.
صعود به ارتفاعات مرتفع، نیازمند آمادگی جسمانی مناسب، برنامهریزی دقیق، استقامت و روحیه تلاشگری است؛ ویژگیهایی که در عرصههای علمی و پژوهشی نیز نقشی اساسی در دستیابی به موفقیت دارند. از اینرو، چنین فعالیتهایی میتواند الهامبخش دانشجویان و دانشگاهیان برای دنبال کردن اهداف علمی و حرفهای با پشتکار و انگیزه بیشتر باشد.
دانشکده مهندسی مکانیک و مواد دانشگاه صنعتی بیرجند ضمن تبریک این موفقیت ارزشمند به آقای دکتر خسروی بیژائم، برای ایشان سلامتی، سربلندی و توفیقات روزافزون در تمامی عرصههای علمی، آموزشی، پژوهشی و ورزشی آرزو میکند.
نظر شما :