گام مؤثر در تعامل دانشگاه و صنعت: نشست علمی-تخصصی گروه مهندسی مکانیک با مدیران چدن خوسف
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی بیرجند، در حاشیه بازدید دانشجویان از کارخانه چدن خوسف در روز شنبه 29 آذرماه، جلسهای مشترک با حضور مسئولین و سرمایهگذار چینی این کارخانه، آقای شان، برگزار شد. این نشست با هدف افزایش تعامل علمی و صنعتی دانشگاه و صنایع منطقه، تبادل نظر درباره فرصتهای همکاری و توسعه مهارتهای دانشجویان و مهندسین شرکت ترتیب یافت.
در این نشست، موضوعات کلیدی از جمله ایجاد فرصتهای کارآموزی و جذب فارغالتحصیلان دانشگاه، انجام پروژههای پژوهشی مشترک و برگزاری دورههای آموزشی تخصصی برای پرسنل کارخانه مورد بررسی قرار گرفت. سرمایهگذار چینی کارخانه ضمن ابراز رضایت از حضور اساتید دانشگاه صنعتی بیرجند، تأکید کرد که این شرکت برنامه ویژهای برای ارتباط مستمر با دانشگاه دارد و خواستار تکرار و استمرار چنین نشستهایی شد.
از دانشکده مهندسی مکانیک و مواد، آقای دکتر خسروی، عضو هیئت علمی گروه مهندسی مکانیک و آقای مهندس افشاری، استاد همکار گروه و دانشجویان انجمن علمی مهندسی مکانیک در این جلسه حضور داشتند و با ارائه دیدگاههای علمی و تخصصی خود، زمینههای همکاریهای آتی را تشریح کردند.
دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی بیرجند با استقبال از این تعاملات، بر تداوم ارتباط با صنایع و توسعه برنامههای آموزشی و پژوهشی کاربردی تأکید دارد و آن را گامی مؤثر در تقویت ارتباط میان دانشگاه و بازار کار صنعتی و ایجاد فرصتهای ارزشمند برای دانشجویان میداند.
نظر شما :