بازدید از تصفیهخانه آب شرب بیرجند
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی بیرجند، با همت انجمن علمی مهندسی مکانیک، دانشجویان نوورود به همراه دیگر دانشجویان این رشته، روز سهشنبه 13 آذر ماه سال جاری، از تاسیسات تصفیهخانه آب شرب بیرجند بازدید کردند و ضمن آشنایی با تجهیزات مختلف موجود در این مجموعه، با مراحل مختلف سختیگیری و روشهای حذف آلودگیها و فلزات سنگین آَشنا شدند. خاطر نشان میگردد آب خام ورودی به تصفیهخانه بیرجند که از منابع آب زیرزمینی تأمین میشود، دارای میزان بیش از حد مجاز کروم، سختی و شوری میباشد. در این تصفیه خانه با دو روش اصلی سختیگیری به کمک پلت راکتور و فیلر غشایی به روشهای نانو فیلتر و اسمز معکوس، ضمن حذف سولفات، فلزات سنگین و تبدیل کروم 6 ظرفیتی به 3 ظرفیتی، قابلیت حذف آلودگیهای احتمالی نیز وجود دارد.
در این بازدید که به مدت بیش از دو ساعت به طول انجامید، دانشجویان از واحدهای سختیگیری، واحد زلالسازی لاملا، تغلیظ لجن، بستر لجن خشککن، واحد تنظیم PH، واحد هوادهی و واحد فیلتر غشائی بازدید کردند. آقای دکتر خزیمهنژاد و آقای دکتر افتخاری، از اساتید گروه مهندسی مکانیک، دانشجویان را در این بازدید همراهی کردند.
نظر شما :